Isbjörnsfadder.

Jag vet inte om jag har sagt nåt om det i bloggen men jag har varit isbjörnsfadder ganska länge nu.
Jag tycker att det känns bra att stödja dom!
Nu när jag skulle skriva detta inlägg så kom jag på att jag igentligen inte vet mega mycket om isbjörnar,och sitter därför nu och läser om dom på wikipedia. 
 
Vet ni att en isbjörn kan bli 30 år gammal?det är ganska maffigt tycker jag :)
Att dom har svart hud är rött coolt med!
Hittade en ganska slående text på världsnaturens hemsida som jag kopierade rakt av den kan läsas här nedanför.

Isbjörnens livsrum krymper

Det största hotet mot isbjörnen är den globala temperaturhöjningen som medför att Aktis isar smälter i allt snabbare takt. De försvinnande isarna medför att isbjörnen får allt svårare att jaga sin föda. Isbjörnarna tvingas att simma allt längre sträckor för att söka sina byten och riskerar att drunkna av utmattning eller svälta ihjäl. 
 
För att läsa mer om sötnosarna och kanske bli fadder du med,klicka på bilden!

Kommentarer

var snäll mot mej nu! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den.)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0