Berny blue

Ja det var en dokumentär om henne igår på svt.Har läst hennes första bok vingklippt ängel.
Och hon har även gjort en uppföljare som jag inte läst ännu.Känn pulsen slå heter den.
Jag gillar första boken mycket,har läst den väldigt många gånger den är hemsk men skrivet på ett vackert sätt.
Och jag känner igen mig i mycket av det Berny skriver.Det skulle lika gärna kunnat vara jag,
Men jag tänker inte gå in på vilket i boken som skulle kunna vara jag.
Men iaf  om ni inte redan har läst boken så tycker jag att ni ska göra det!
Psykisk ohälsa är en sådan sak som inte tas upp tillräckligt i samhället,det anses på många ställen fortfarande vara en skamlig diagnos.Det är en sjukdom många inte vill prata om,speciellt om man lider av självdestruktivt betende,en sjukdom som många inte vill känna av.
Det jag tycker e det värsta är folk som skadar sig själva för att få uppmärksamhet,sådana som skär sig och sedan sticker upp såren i ansiktet på en och säger "titta jag är deprimerad,"jag menar inte att deras ångest inte existerar men på många håll har det blivit en fluga att ha ärr som man själv orsakat.Och detta gör ju att dom som verkligen lider av självskadebetenden kanske tas för och vara en som bara vill ha uppmärksamhet,när det dom igentligen bara vill ha är hjälp.
Jag vet inte hur det ska gå att stoppa detta,det enda jag vet är att man måste belysa problemet mera så människor verkligen kan  få en chans att förstå det.
För det finns så många människor som sitter gömda och har dessa problem,människor som aldrig vågar träda fram tack vare alla fördommar från folk som inte förstår.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller fullständigt med dig om att detta är svåra och stora problem som bör tas upp mera.

KRAAM!

2008-09-30 @ 15:54:58
URL: http://malinkka.blogg.se/
Postat av: Robin

Bra skrivet!



Kram

2008-10-01 @ 21:16:39

var snäll mot mej nu! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den.)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0