Randy Pausch

Ja idag när jag satt och slappade framför tvn så var det Oprah som idag handlade om människor som av olika anledningar fått veta att dom bara har ett kort tag kvar att leva den som berörde mej mest var den ovanämda Randy Pausch när programmet spelades in hade han bara några månader kvar att leva han har fått en cancer diagnos som sitter i buken.
Vad jag kan hitta på google så lever han ännu.
Han jobbade som professor vid ett universitet och han berättade för sina elever att han skulle dö genom ett föredrag som han kallar "the last lecture",men det blev inte hans sista för han har åkt runt om i usa och berättat sin historia.Det som får mej och så många andra att bli berörda på ett sånt otroligt sätt är att under hela föredraget
(iaf det jag såg av det)
Så gnäller/klagar han inte om sitt öde en endaste gång han koncentrera sej mest på det som varit och hur framtiden kommer se ut för hans barn.
Han pratar mycket om sin barndom och att många av hans barndoms drömmar faktiskt gått i uppfyllelse.
Det som gör mej allra mest berörd är att han i slutet säger :jag gav inte detta föredrag till 400 människor jag gav det till 3-mina barn.
 image287

 Kolla på klippet här.Fast tyvärr är det en störande text på ryska men låtsas att den inte syns.
 

 Se Den!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad sorgligt!!Jag kan bara inte fatta att han kan var så stark!Så beundransvärt alltså!

2008-04-18 @ 11:48:38
URL: http://Malinkka.blogg.se

var snäll mot mej nu! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den.)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0