chips,olja och vidbrända pepparkakor,

Igår var det dax för mej och min polare christian och min syster malin att baka pepparkakor!
jag gillar inte pepparkakor så särsilkt mycket ändå har jag bakat det 3 gånger på typ en vecka haha,
men pepparkaksdeg e ju mumma haha!
gjorde en massa kristyr också vit och grön.

sen när vi tröttnat på det så var vi såå sugna på chips,och när man bor i en fucking håla där allt stänger 20 vad gör man då?jo man gör egna chips!
har gjort det förut men typ 1 gång! men dete gott som fan faktiskt,fast köpta chips e ju givetvis godast!



Så här gör du dina egna chips!

potatisar efter valfritt behov hihi.
skala dom och torka dom med en handduk,sen brukar jag skiva dom med en osthyvel,men akta knogarna haha lägg dom sedan på papper så dom torkar lite (för bästa resultat men inte livsviktigt) sen lägger man dom i en skål och kryddar rikligt! med valfri krydda jag brukar ha pommeskrydda men det går med typ vad som helst!

ta sen en stekplåt och ha matolja ungefär 5 cenitimeter upp,
lägg i skivorna en och en för att inte ligga ovanpå varandra då blir det bara en stor hög med mjuk potatis haha
 men det går snabbt så håll dom under uppsikt hela tiden!
 ta sen  en hålslev och vänd på dom när dom är lite gyllene  så tar du upp dom och lägger dom på hushålls papper. och vänder dom så dom får torka på båda sidorna.För bästa resultat så ska man äta chipsen efter man gjort färdigt alla för dom mjuknar ganska så snabbt.

Lycka till nu och smakliga chips!


image113



 
Over And Out!


Kommentarer
Postat av: Sara

haha vilket konstigt sammanträffande :P är du från norje-trakterna?? :)

2007-12-05 @ 11:13:04
URL: http://fabulousprincess.blogg.se
Postat av: Malin

Hehe,ja,det blev väl bra med vårt pepparkaksbak:)Ja,era chips blev goda.KRAMAR!

2007-12-05 @ 19:55:35
Postat av: O L G A

Svar: barskern är av märket Complement och är köpt på Åhléns!

2007-12-05 @ 22:32:00
URL: http://olgatherussian.blogg.se
Postat av: Sara

haha coolt att du trillade in på min sida då :) jag e från norje, bott där hela mitt liv, men bor numera i Karlshamn fast nu jobbar jag i Göteborg
en månad haha :)

2007-12-05 @ 23:27:19
URL: http://fabulousprincess.blogg.se
Postat av: Tuva Nordlund

God morgon Ängel

Hoppas du har sovit gott i natt.
Själv sov jag underbart dom 5 timmar jag sov....ler
Kram Tuva

2007-12-07 @ 07:55:07
URL: http://www.metrobloggen.se/aj

var snäll mot mej nu! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den.)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0